Υπογραφές
Οι αρχικές 43 υπογραφές, της Κίνησης Πολιτών ενάντια στο χωρικό σχέδιο για τη ΔΕΘ, ήταν μια πέτρα που ρίχτηκε στα λιμνάζοντα νερά της διαβούλευσης για το μέλλον της πόλης μας, και δημιούργησε πολλούς κυματισμούς.
Ήδη οι υπογραφές στο αρχικό κείμενο, αυτών που θέλουν μητροπολιτικό πάρκο, και όχι τσιμεντοποίηση του κρατικού οικοπέδου της ΔΕΘ, έχουν ξεπεράσει τις 1000,και προγραμματίζονται εκδηλώσεις και δράσεις.
Δυτική Θεσσαλονίκη
Οι δήμαρχοι της Δυτικής Θεσ/κης πάντοτε ήταν ένθερμοι για τη μεταφορά της Έκθεσης στη Σίνδο, κάτι που θα αναζωογονούσε την οικονομική και πολιτιστική ζωή στις παραμελημένες δυτικές συνοικίες. Βλέποντας αυτό το κύμα διαμαρτυρίας , ενώθηκαν και κινητοποιήθηκαν ,προκρίνοντας κι αυτοί πράσινο στο κέντρο της πόλης, για να αναπνεύσει η Θεσσαλονίκη, και αναβάθμιση των εκθεσιακών δραστηριοτήτων σε ένα μεγάλο χώρο δυτικά. Την πρόταση της Κίνησης Πολιτών, υποστηρίζουν με δημόσιες ανακοινώσεις τους, και πολλοί επιστημονικοί σύλλογοι
Εμπορικός κόσμος
Θορυβημένοι, τόσο η διοίκηση της ΔΕΘ, όσο και διάφοροι πολιτικοί και επιχειρηματικοί κύκλοι της πόλης, συσπειρώθηκαν, και με ανακοινώσεις, συνεντεύξεις και δηλώσεις στήριξης του σχεδίου, προσπαθούν να κερδίσουν τις εντυπώσεις. Αποκρύβοντας το σχέδιο για ΣΔΙΤ, με την εγγύηση του κράτους, δηλ για 40 χρόνια μοίρασμα δημόσιου χρήματος, όχι ως αμοιβή αλλά ως κέρδος, σε εργολάβους.
Ανύπαρκτο (?) Μητροπολιτικό πάρκο
Προβάλλοντας ένα ανύπαρκτο στην ιστοσελίδα της ΔΕΘ, μητροπολιτικό πάρκο, και μιλώντας εσωτερικά για αδόμητο χώρο, και εξωτερικά για πράσινο, που άλλοτε είναι 30% και άλλοτε 50%. Τα σχέδια του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού ,εάν βγουν στη δημοσιότητα, θα δείξουν τον όγκο των κτιρίων και την ανυπαρξία πάρκου.
Και το γεγονός πως τα ογκώδη κτίρια που προγραμματίζονται δεν αφορούν κυρίως εκθεσιακές και συνεδριακές δραστηριότητες, αλλά υποτιθέμενες κερδοφόρες επιχειρήσεις, όπως ξενοδοχείο, εμπορικό κέντρο και θηριώδες πάρκινγκ δίπλα στο σταθμό του Μετρό.
Κυκλοφοριακό χάος
Όταν μιλάμε για αποσυμφόρηση στο κυκλοφοριακό, για κέντρο χωρίς αυτοκίνητα, για χρήση δημοσίων μέσων μαζικής μεταφοράς, ετοιμάζεται πάρκινγκ δύο χιλ αυτοκινήτων, στην καρδιά της πόλης.
Πρόσκαιρες θέσεις εργασίας
Διαφημίζονται ιδιαίτερα, οι θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν με αφορμή την λεγόμενη ανάπλαση. Αν αναφέρονται στη διάρκεια της κατασκευής, θέσεις εργασίας θα υπάρξουν σε όποιο χώρο και αν μεταφερθεί η Έκθεση.
Όσο για θέσεις εργασίας στις εμπορικές δραστηριότητες εντός του οικοπέδου της ΔΕΘ, ας συμψηφιστούν με τις θέσεις που θα χαθούν από τον μαρασμό επιχειρήσεων στο κέντρο.
Η αύξηση της εμπορικής δραστηριότητας ή της τουριστικής κίνησης, άρα και η τόνωση συνολικά της οικονομίας της πόλης, δεν εξαρτάται βέβαια από τη δημιουργία ξενοδοχείου και mall, αλλά από την εκθεσιακή και συνεδριακή δραστηριότητα της Διεθνούς Έκθεσης, τόσο για την επόμενη 5ετία, όσο και για τα 40 χρόνια της απόσβεσης, ενός μεγαλεπήβολου έργου.
Καμία ανακοίνωση ,καμία μελέτη δεν είδαμε με προβλέψεις για το σχεδιασμό των λειτουργιών της ΔΕΘ, και το οικονομικό τους αποτύπωμα.
Είναι σε κάθε εποχή απαραίτητη μια τέτοια σοβαρή μελέτη, αλλά ιδιαίτερα σήμερα στην εποχή του διαδικτύου που σε συνδυασμό με την πανδημία, αλλάζουν τη μορφή επικοινωνίας και εκδηλώσεων.
Διεθνείς εκθέσεις
Οι διεθνείς εκθέσεις, διεθνώς, βλέπουν το μέλλον τους διαφορετικά , περιμένουμε λοιπόν από τη διοίκηση νέες ιδέες και προτάσεις που θα κάνουν ελκυστικές τις διοργανώσεις της ΔΕΘ, θα προσελκύσουν επισκέπτες, και θα αναδείξουν ένα ηγεμονικό ρόλο της πόλης και της Έκθεσης, στην ευρύτερη περιοχή.
Μέχρι στιγμής η ΔΕΘ-Hellexpo μιλά για μεγάλα αρχιτεκτονικά γραφεία, ωραία ψηλά κτίρια, αδόμητο χώρο που ίσως έχει και πράσινο, και γενικές ατεκμηρίωτες προβλέψεις για τόνωση της οικονομίας της πόλης.
Μια προσέγγιση απλοϊκή , η εντύπωση που αφήνει το χωρικό σχέδιο, είναι μια νέα αντιπαροχή.
Θα έχουν δουλειά για αρκετά χρόνια οι εργολάβοι και κάποιες επιχειρήσεις, θα δοθούν και κάποια παρτέρια με γκαζόν για τους πολίτες που θέλουν πάρκο, θα έχουμε και βιοκλιματικά κτίρια έστω και 12όροφα για να δείχνουν την οικολογική κατεύθυνση, του Real Estate.
Το αποτύπωμα της πόλης
Το συνολικό αποτύπωμα σε μια πόλη που στενάζει από τσιμέντο, θα είναι και περισσότερο μπετόν, και η οριστική κατάργηση του ενιαίου και προσβάσιμου μητροπολιτικού πάρκου, και το ρεύμα αέρα από ΧΑΝΘ ως Σειχ Σου θα κόβεται με ένα τείχος από κτίρια την Εγνατία έναντι ΑΠΘ.
Για όλα αυτά κουβέντα από επίσημα χείλη.
Είναι ένα μέλλον που δεν αξίζει στην πόλη, αλλά δεν αξίζει και στην ίδια την ιστορία της ΔΕΘ, που η ίδρυσή της πριν σχεδόν 100 χρόνια, έδωσε πνοή και ώθηση στην οικονομική, και πολιτιστική ζωή της Θεσσαλονίκης.
<hr>
Μου άρεσε. Σύντομο και Περιεκτικό.